System zgłoszeń

jjb

2010/03/28

Categories: organizacja informatyka Tags: JTZ OTRS zgłoszenia

Table of Contents

OTRS na Uniwersytecie Jagiellońskim

W 2009 roku padła propozycja uruchomienia systemu zagłaszania problemów, na potrzeby sekcji informatycznych. Nie spotkało się to ze specjalnym entuzjazmem, ponieważ w wielu sekcjach większość zgłoszeń odbywa sie telefonicznie, a bywa, że w trakcie rozmowy uda sie też rozwiązać problem. Czyli na informatykach spoczywałby obowiązek rozwiązania problemu, a dodatkow zarejestrowania w systemie zgłoszenia.

Tym niemniej z początkiem marca 2010 roku ruszył takowy system oparty o OTRS, w zamierzeniu zgodny z zaleceniami ITIL. Jak zbudowany jest ten system?

Oczywiście taki system nie będzie wydajnie pracował bez świadomości i choćby minimalnego zaangażowania obu stron — informatyków oraz użytkowników sieci, którzy zgłaszają problemy. Proszę wziąć pod uwagę podstawowy problem. Dla wielu problemów nie ma sformalizowanych procedur. Ot konkretny przykład: ktoś z Wydziału Biochemii Biofizyki i Biotechnologii zgłasza, że nie ma sieci. Po sprawdzeniu okazuje się, że uszkodzone jest mechanicznie gniazdko ethernetowe. Ale okazuje się, że na terenie III Kampusu nie ma nikogo, kto ma w swoich obowiązkach usuwanie takowych usterek. To znaczy ktoś musi kupić gniazdko (co przy formalistycznym podejściu do Ustawy o Zaniemówieniach Publicznych jest samo w sobie problemem), potem ktoś musi to gniazdko podłączyć, potem my musimy zrobić pomiary, czy to gniazdko nie tworzy jakowejś pętli i na nowo aktywować port. Ponieważ nie ma formalnych statystyk takich czynności, trudno określić ile czasu i pieniędzy wydaje się na takie czynności, i czy warto z zestawu decyzji angażujących czas kilku osób zrobić procedurę.

Strona informacyjna systemu zgłoszeń dostępna jest pod adresem. Tam też będą dostępne informacje dotyczące zmian w samym systemie, który powoli się rozwija.

>> Home